Youtube, o metoda simpla de promovare online!

Te-ai intrebat vreodata cum unele magazine online reusesc sa vanda non-stop cu o echipa formata doar din cativa oameni si sa-si mareasca profitul de la luna la luna?

Secretul consta in prezentarea cat mai buna a produselor, facuta intr-un mod creativ, prietenos si eficient. Dar totusi, cum de aceastea reusesc sa isi atraga clienti in ciuda faptului ca oamenii nu pot intra in magazinele online ca in magazinele obisnuite sa vada si sa analizeze produsele fizic? Solutia pentru aceasta problema este una foarte simpla: Canalul de YouTube al magazinului online.

Desi suna destul de simplu si banal la inceput, in spatele acestui canal de youtube se afla o multime de beneficii si secrete de marketing. Principalul avantaj al acestuia este ca prezinta noutati de produse si sfaturi despre utilizarea cat mai buna a acestora, intr-o forma de clip video cu un puternic impact vizual. Potentialii cumparatori afla mai usor care sunt avantajele produselor, dar si cum le pot folosi mai eficient. Mai mult decat atat, videoclipurile prezinta explicatii scrise pentru modul de aplicare al produselor, link-uri catre paginile de produse prezentate, dar si subtitrari.

Promovarea produselor prin intermediul clip-urilor video de pe canalul de youtube a devenit o modalitate din ce in ce mai folosita de antreprenorii online. Prin intermediul unui clip de prezentare a unui produs poti obtine mult mai rapid impactul dorit asupra potentialilor clienti.

Cum poti sa faci asta? Iata cateva sfaturi pentru o promovare de succes:

1. Filmeaza produsul din toate unghiurile (roteste-l) si scoate in evidenta partile sale bune.

Cumparatorii vor sa vada produsul de la distante diferite si din mai multe unghiuri. Cea mai simpla modalitate de a face acest lucru este de a roti produsul la 360 de grade in clipul video.

De asemenea, clientul vrea sa descopere rapid care sunt avantajele fata de celelalte produse si ce aduce in plus fata de alte brand-uri. Bineinteles, acest lucru trebuie facut in mod succint deoarece studiile arata ca primul minut dintr-un videoclip este cel mai important si ofera cel mai mare impact asupra celui care il vizioneaza.

Spre exemplu, daca un magazin online de componente de calculatoare vrea sa isi promoveze un produs nou precum o placa video, trebuie sa ofere elemente distinctive si superioare fata de alte produse din aceasta clasa (calitatea videoclipurilor este de 2 ori mai buna fata de altele,  rezolutie, biti etc.) alaturi de un clip video cu aspectul placii, filmata din toate unghiurile si de la distante diferite;

2. Foloseste secvente care arata cum este utilizat produsul

Aspectul produsului conteaza la fel de mult ca prima impresie, dar cumparatorul vrea sa vada cum poate fi acesta utilizat. Dupa mai multe studii din Marea Britanie, s-a concretizat ca acest pas este cel mai important in marketing.

Spre exemplu, daca un magazin online de haine doreste sa isi prezinte o noua tinuta, aceasta va fi expusa intr-un clip video in care un model o poarta si desfasoara cateva activitati (daca sunt pantofi va face cativa pasi, daca este un tricou va fi intr-un cadru insorit etc.

3. Optimizeaza titlul si descrierea videoclipului

Scopul unui video este de a fi gasit de cat mai multe persoane. Daca ai realizat un clip video de calitate, nu uita sa adaugi cuvinte cheie in titlu si descrierea acestuia dar si la sectiunea de tag-uri.

Pana la urma, in functie de titlu si de descriere va fi gasit clip-ul tau video pe YouTube.

4. Fii creativ

Daca videoclipul este facut intr-un mod creativ, amuzant si eficient vei vedea ca acesta va atrage neasteptat de multe like-uri si vizionari, ba chiar si share-uri, lucru ce va atrage  de la sine mai multi cumparatori.

Daca urmezi acesti pasi, magazinul tau online va avea, fara indoiala, un canal de youtube de succes care iti va aduce din ce in ce mai multi cumparatori. Dar asta nu e tot! Videoclipurile de pe canal iti permit sa comunici foarte facil cu potentialii clienti cu ajutorului sectiunii de comment-uri unde poti primi feedback-uri despre calitatea produselor si videoclipurilor iar acestea te vor ajuta pe parcurs sa iti dezvolti afacerea. Mai mult decat atat, poti accesa functia de analiza a statisticilor videoclipurilor pe Youtube numita Youtube Insight care iti va oferi oportunitatea de a decide daca content-ul realizat pana acum a prins publicului.

Chiar daca un client nu cumpara nimic de pe site-ul magazinului online, faptul ca a vazut un videoclip si a intrat cu ajutorul unui link pe site ajuta la crestea traficului acestuia si va ajuta o gasire mai usoara a produsului pe motoarele de cautare de catre alte persoane. De asemenea, videoclipurile pe youtube pot contine reclame care pot aduce de asemenea profit magazinului online daca se afla intr-un astfel de program.

Mai stai deja pe ganduri? Fa-ti si tu propriul canal de youtube al magazinului tau online! Nu te costa nimic si te ajuta sa diminuezi celelalte costuri de promovare (reclame la TV, radio, ziar) care pot foarte costisitoare. Spre deosebire de aceste metode conventionale, Youtube iti permite sa iti faci reclama la produse COMPLET GRATUIT, ba chiar sa fii platit pentru asta. De la setarea si creearea canalului pana la incarcarea videoclipurilor si analiza traficului, costul financiar al acestor operatii este 0.

Abonează-te la Newsletter